سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم”

به مجله تخصصي لوازم برقي و خانگي مدرن خوش آمديد

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم”

۲۶ بازديد

با اين حال ، مردم سراسر جهان سال 2020 تقريباً ناخوشايند به دليل شيوع ويروس كرونا و شيوع اين ويروس ناخوشايند در سراسر جهان داشتند و اكثر دانشمندان به دنبال دارويي براي از بين بردن ويروس كرونا هستند. اما بايد گفت كه مسير فناوري حتي با اين ويروس هموار است و امسال نيز مانند گذشته …

The post ۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” appeared first on ايواره.

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” https://evarah.ir/2020/12/۲۰-اختراع-برتر-حوزه-سلامت-سال-۲۰۲۰-از-نگ/ ايواره Fri, 18 Dec 2020 21:53:54 0000 استان ها https://evarah.ir/2020/12/۲۰-اختراع-برتر-حوزه-سلامت-سال-۲۰۲۰-از-نگ/

با اين حال ، مردم سراسر جهان سال 2020 تقريباً ناخوشايند به دليل شيوع ويروس كرونا و شيوع اين ويروس ناخوشايند در سراسر جهان داشتند و اكثر دانشمندان به دنبال دارويي براي از بين بردن ويروس كرونا هستند. اما بايد گفت كه مسير فناوري حتي با اين ويروس هموار است و امسال نيز مانند گذشته …

The post ۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” appeared first on ايواره.

با اين حال ، مردم سراسر جهان سال 2020 تقريباً ناخوشايند به دليل شيوع ويروس كرونا و شيوع اين ويروس ناخوشايند در سراسر جهان داشتند و اكثر دانشمندان به دنبال دارويي براي از بين بردن ويروس كرونا هستند. اما بايد گفت كه مسير فناوري حتي با اين ويروس هموار است و امسال نيز مانند گذشته ، محققان موفق به ثبت اختراعات مختلف شده اند.

به گزارش ايواره ، هفته نامه خبري آمريكايي “تايم” اخيراً 100 بهترين اختراع سال 2020 را در زمينه هاي مختلف منتشر كرده است. در اين خبر ، ما 20 اختراع بهداشتي را معرفي كرده ايم كه مي تواند زندگي انسان را به شيوه خود تغيير دهد.

1. اولين اختراعي كه قصد معرفي آن را داريم ، صندلي چرخدار Lucy Smart (LUCI) است. كالسكه ، اولين در نوع خود ، به نرم افزار و دستگاه هاي پيشرفته اي مجهز است كه به اتصال سنسور استفاده شده در آن به ابر كمك مي كند. سخت افزار لوسي متصل به چرخ هاي چرخ دستي از سقوط و برخورد آن با موانع جلوگيري مي كند. از ويژگي هاي اين ويلچر هوشمند مي توان به سيستم جلوگيري از سقوط ، دكمه اضطراري ، لوسي براي جلوگيري از انسداد مانند ديوارها ، افراد ، حيوانات يا وسايل خانه ، سيستم هشدار و ارتباطات ابري اشاره كرد.

2 اختراع مهم ديگر سال 2020 ، Earlens Contact Hearing Solution ، سمعك طراحي شده براي بلند كردن صداي افراد و تبديل آنها به ارتعاشاتي است كه به لاله گوش منتقل مي شود.

3 يكي ديگر از اختراعات مهم امسال پروتز “Martin Bionics Socket-Less Socket” است كه به جاي دستگاه هاي پلاستيكي قالب از بند و سر استفاده مي كند.

4 سرويس TrialJectory اختراع جديدي است كه از هوش مصنوعي براي مطابقت كاربران با آزمايشات باليني براي درمان سرطان استفاده مي كند.

5 يكي ديگر از اختراعات سال 2020 هدست واقعيت افزوده Augmedics Xvision است كه با استفاده از سي تي اسكن تصاوير سه بعدي را براي راهنمايي جراحان ستون فقرات در حين جراحي ايجاد مي كند.

6 هدست واقعيت افزوده ديگر “Verti” نام دارد. Verti يك پلتفرم آموزش واقعيت مجازي است كه به كاربران ، از جمله كاركنان مراقبت از بيمار Covid-19 ، اجازه مي دهد تا در موقعيت هاي استرس زا عملكرد مناسبي داشته باشند. اين پلتفرم مهارت هايي مانند نحوه پوشيدن صحيح تجهيزات محافظ شخصي ، انجام معالجه يا تهويه اتاق بيماران را آموزش مي دهد.

7 اختراع ديگري كه مي تواند در اين شرايط بسيار مفيد باشد دستگاهي به نام “Vocera Smartbadge” است كه توسط پزشكان و كاركنان مراقبت هاي بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد تا آنها را قادر به تعامل با ساير كاركنان بيمارستان با استفاده از دستورات “” كند صوت فعال شد “. برقراري ارتباط در حال حاضر ، در صورت نياز به تماس با پزشكان و پرستاران در لحظات حساس هنگام مراقبت از بيماران ، كاركنان پزشكي بايد كاري را كه انجام مي دهند متوقف كنند ، اما با كمك دستگاه Vocera Smartbadge كه مي تواند به كمد لباس آنها متصل شود ، ديگر نيازي به توقف كار نخواهند داشت. اين نيست اين به اين دليل است كه به پزشكان اجازه مي دهد تا با ساير كارمندان ما با استفاده از دستورالعمل هاي فعال صحبت كنند. برنت لانگ ، مدير عامل شركت Vocera گفت: “با اين دستگاه ، كادر پزشكي ديگر مجبور نيستند كاري را كه انجام مي دهند متوقف كنند ، دستكش هاي خود را بيرون بياورند ، دستان خود را در جيب كنند و با شخص ديگري تماس بگيرند.” كادر پزشكي را بر روي تلفن خود قرار دهيد.

8- حلقه “Aura” نام ديگري براي فناوري است كه از زمان انفجار تاج بسيار محبوب شده است. Oura حلقه هاي هوشمندي ساخته است كه به كاربران امكان مي دهد از وضعيت خود مانند درجه حرارت بدن ، ضربان قلب و ميزان تنفس پيگيري كنند.

9 دستگاه بسيار جديد ديگري كه بسيار منحصر به فرد است ، دستگاهي به نام “Fend” است كه توسط شركت “Sensory Cloud” ساخته شده است. Fand دستگاهي است كه مجهز به محلول پاشش آن به داخل بيني ، تقويت كننده مخاط بيني و از بين بردن عوامل بيماري زاي ريز است.

10 فناوري ديگر يك اسكنر هوشمند به نام “Provizio SEM Scanner” است كه توسط شركت “Bruin Biometrics” ساخته شده است و پرستاران مي توانند با استفاده از اين اسكنر سطح رطوبت پوست بيماراني را كه چندين روز در بيمارستان بستري شده اند ، تشخيص دهند. تمام اين مدت آنها در تخت بيمارستان دراز كشيده اند تا از آنها براي زخم بستر استفاده كنند تا احتمال سريعتر زخم شدن اين بيماران را پيش بيني كنند.

11. يك پوشش پلاستيكي شخصي به نام “Under the Weather IntubationPod” براي پوشاندن سر و شانه هاي كاربران و محافظت از سر و شانه هاي بيماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتي در حين جراحي ساخته شد.

12. فناوري كاربردي ديگر كيت نمونه برداري خانگي “OraSure OMNIgene Oral” است كه نمونه هاي بزاق را جمع آوري مي كند و كاربران مي توانند آن را به آزمايشگاه بفرستند و نتايج را در مدت 2 روز يا كمتر مشاهده كنند.

13 تصفيه كننده هوا قابل حمل Carrier OptiClean ابزاري هوشمند است كه مي تواند هوا را تميز كرده و عوامل بيماري زا را از بين ببرد و محيط را با فشار منفي به يك فضا / اتاق تبديل كند. فشار منفي اتاق يك تكنيك جداسازي است كه در بيمارستان ها و مراكز درماني براي جلوگيري از انتقال آلودگي از يك اتاق به اتاق ديگر استفاده مي شود.

14 يكي از برترين برنامه هاي هوشمند 2020 ، برنامه اي به نام “Flare” است كه تماس گيرندگان را به اپراتورهاي آمبولانس در كنيا متصل مي كند.

15 اختراع ديگر دستگاه جديدي است كه توسط محققان MIT ساخته شده است به نام AlterEgo ، كه مي تواند كاربران را قادر به برقراري ارتباط با كامپيوتر بدون لمس صفحه كليد يا باز كردن دهان خود كند. محققان يك دستگاه پوشيدني ساخته اند كه مي تواند سيگنال ها را منتقل كند. “عصبي و عضلاني” را هنگام “بيان ذهني” اندازه گيري كنيد و كلمه اي را كه كاربر آماده است براي گفتن در ذهن خود تشخيص دهيد. هنگامي كه كاربر مي خواهد كلمه اي را كه در ذهن او است بگويد ، الكترودهاي اين ابزار سفيد ، سيگنالهاي ذهني كاربر اين سيگنال ها سپس به رايانه اي ارسال مي شود كه از شبكه هاي عصبي براي تشخيص كلمات استفاده مي كند و كلمه اي كه در ذهن كاربر است شنيده مي شود و توسط اين دستگاه شناخته مي شود.

16 همه قبل از رفتن به پياده روي در فضاي باز چند بطري آب معدني خريداري مي كنند. زيرا آنها نمي توانند از آب حوضه يا رودخانه جاري در مسير خود استفاده كنند. زيرا ممكن است در آن آب ها ميكروب وجود داشته باشد. گودورو اخيراً يك بطري آبي به نام CrazyCap ايجاد كرده است كه با استفاده از نور ماوراlet بنفش فقط در 60 ثانيه آب را تصفيه مي كند. درب بطري به گونه اي طراحي شده است كه درپوش با انتشار امواج ماوراio بنفش به داخل آب داخل بطري ميكروب ها را بطور مداوم از بين مي برد. هنگامي كه كاربران مي خواهند جرم زدايي از اين بطري را فعال كنند ، مي توانند حسگر لمسي را روي كلاهك دو بار لمس كنند و در مواردي كه مي خواهند از آب گرفته شده از منابع با اطمينان كمتر مانند درياچه ها يا رودخانه ها استفاده كنند ، مجبور هستند پنج بار از اين سنسور استفاده كنند . Touch اين باعث مي شود كه نور ماورا بنفش مدت زمان بيشتري در آب بتابد و آن را تميز كند. قرار گرفتن در معرض آب ماورا بنفش بطري شده مي تواند 99.9999٪ باكتري ها ، ويروس ها ، كپك و قارچ ها يا جلبك هاي موجود در آب را از بين ببرد. علاوه بر اين ، نور ماوراlet بنفش به طور خودكار هر 20 ساعت و به مدت 20 ثانيه در طول روز به بطري تابانده مي شود.

17. در مورد جلوگيري از شيوع Covid-19 ، مهمترين نكته براي جلوگيري از شيوع ويروس استفاده از ماسك است. Breathe99 B2 Mask يك ماسك صورت قابل انعطاف و مناسب با دو فيلتر قابل تعويض است كه حدود 99.6٪ ذرات مضر را از بين مي برد. ماسك نيز قابل شستشو است.

18 ممكن است لوله خميردندان چيزي باشد كه بازيافت آن براي افراد كمي دشوار است. آمريكايي ها هر ساله بيش از يك ميليارد از آنها را دور مي ريزند و از آنجا كه بيشتر آنها از كاغذ پلاستيك و آلومينيوم ساخته شده اند ، بازيافت آنها دشوار است. لوله قابل بازيافت جديد ، ساخته شده توسط Tom’s of Maine ، از چندين لايه پلي اتيلن با چگالي بالا ساخته شده است و بازيافت را آسان مي كند ، زيرا همچنين براي ساخت بطري هاي پلاستيكي قابل بازيافت نيز استفاده مي شود.

19 با شيوع اپيدمي كويد -19 ، نياز به تميز كردن كابين داخل هواپيما بسيار مهم بود. ديمر يك ربات نظافت منزل توليد كرده است. محققان آمريكايي رباتي را توليد كرده اند كه با استفاده از اشعه ماوراio بنفش تمام ميكروب هاي موجود در هواپيما را از بين مي برد. از آنجا كه افراد مختلف از سراسر جهان ساعتها در فضاي بسته هواپيماهاي مسافربري مي گذرانند ، در اين مدت سرفه و عطسه مي كنند يا دستان آنها با ميز و صندلي در تماس است ، فضاي داخلي هواپيماها پر است با بسياري از ميكروب ها محققان ربات GermFalcon را براي تسهيل گندزدايي در داخل هواپيما طراحي كرده اند. اين ربات با استفاده از نور ماوراlet بنفش تمام ميكروب هاي داخل هواپيما را از بين مي برد. اين ربات چرخ دار كه به نظر مي رسد چرخه اي است كه نوشيدني را در خود جاي داده است ، در حالي كه هواپيما در باند قرار دارد ، هواپيما را بين دو پرواز ضد عفوني مي كند. اين ربات بين دو رديف صندلي قرار مي گيرد و از طريق بالهاي منفجر شده مجهز به لامپهاي فرابنفش هواپيما را ضد عفوني مي كند. با استفاده از اين ربات 99.99٪ ميكروب ها در عرض 10 دقيقه از بين مي روند.

20 سرانجام ، بهترين فناوري بهداشتي سال 2020 ، كه به دانشمندان سراسر جهان در هنگام فوران كرونا كمك كرد ، پيام RNA است ، پايه اصلي واكسن تاج ساخته شده توسط Pfizer و Moderna.

انتهاي پيام

The post ۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” appeared first on ايواره.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.