دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

افزايش سكته‌هاي قلبي در روز‌هاي سرد

به مجله تخصصي لوازم برقي و خانگي مدرن خوش آمديد

افزايش سكته‌هاي قلبي در روز‌هاي سرد

۳۵ بازديد

براساس پايگاه داده دنياي 77 ، بيماري هاي قلبي در فصل زمستان سال حدود 30 درصد افزايش مي يابد. البته افرادي كه سابقه بيماري قلبي عروقي دارند در زمستان بيشتر از سايرين در معرض خطر هستند و سرماخوردگي آنها خطر حمله قلبي را افزايش مي دهد و نارسايي قلبي را افزايش مي دهد. هواي زمستاني …

افزايش سكته‌هاي قلبي در روز‌هاي سرد https://d77.ir/افزايش-سكته‌هاي-قلبي-در-روز‌هاي-سرد/ دنياي 77 Fri, 18 Dec 2020 10:26:14 0000 عمومي https://d77.ir/افزايش-سكته‌هاي-قلبي-در-روز‌هاي-سرد/ براساس پايگاه داده دنياي 77 ، بيماري هاي قلبي در فصل زمستان سال حدود 30 درصد افزايش مي يابد. البته افرادي كه سابقه بيماري قلبي عروقي دارند در زمستان بيشتر از سايرين در معرض خطر هستند و سرماخوردگي آنها خطر حمله قلبي را افزايش مي دهد و نارسايي قلبي را افزايش مي دهد. هواي زمستاني …

براساس پايگاه داده دنياي 77 ،

بيماري هاي قلبي در فصل زمستان سال حدود 30 درصد افزايش مي يابد. البته افرادي كه سابقه بيماري قلبي عروقي دارند در زمستان بيشتر از سايرين در معرض خطر هستند و سرماخوردگي آنها خطر حمله قلبي را افزايش مي دهد و نارسايي قلبي را افزايش مي دهد.

هواي زمستاني با افزايش علائم التهابي در خون خطر حمله قلبي را افزايش مي دهد. به عبارت ديگر ، سرماخوردگي مي تواند يك عامل خطر براي بيماري هاي قلبي در نظر گرفته شود.

متخصص قلب و عروق دكتر علي ميرابي دليل اين افزايش را اينگونه مي گويد: هواي سرد در زمستان عروق را منقبض و منقبض مي كند ، فشار خون در اندام ها را كاهش مي دهد و در نتيجه خطر حمله قلبي را افزايش مي دهد ، اما علت آن فقط به قلب مربوط نمي شود بلكه هواي سرد مي تواند رگ هاي خوني را مسدود كند. آنها مي توانند متناسب با دماي مركزي بدن را تنگ كنند و اين باعث فشار بر رگهاي خوني و باريك و باريك شدن آنها مي شود. شد

وي افزود: دليل ديگر شيوع حملات قلبي در زمستان افزايش شيوع عفونت هاي دستگاه تنفس فوقاني در بيماران است ، عفونت ها خطر بيماري قلبي را در بيماران بدون پمپاژ قلب افزايش مي دهد. كمبود صبر و شرايط بدتر مي شود ، كه خطر حمله قلبي و سكته را افزايش مي دهد.

دكتر ميرابي با بيان اينكه قلب براي گرم نگه داشتن رگهاي خوني در بدن بايد در زمستان بيشتر و بيشتر كار كند ، افزود: بنابراين ، بيماران قلبي بايد از ورزش در فضاي باز در زمستان اجتناب كنند.

وي تأكيد كرد: افراد مبتلا به بيماري هاي زمينه اي بايد از فعاليت شديد در هواي سرد پرهيز كنند ، زيرا اين امر باعث فشار مضاعف به قلب مي شود. در زمستان عروق بدن به دليل سرما منقبض مي شوند تا گرما از دست ندهند و ضربان قلب افزايش يابد ، به خصوص در روزهاي اوليه كه بيمار براي كار بايد خيلي زود كار را ترك كند.

وي گفت: هواي كثيف وقتي هوا در شهرهاي بزرگ سرد است به نقاط پايين مي رود و اين در حد نفس و زندگي ما است و وقتي فرد صبح خيلي زود از خانه خارج مي شود در محاصره اين هواي سرد و كثيف است. در زمستان ، وقتي به ميانه روز مي رسيم هوا گرم مي شود ، اين هواي كثيف با استاندارد زندگي ما فاصله بيشتري مي گيرد و هوا در طول روز مناسب تر مي شود. بنابراين ، حتي مي توان گفت كه خطر حمله قلبي در صبح بيشتر است.

شايع ترين دلايل مرگ و مير ناشي از حمله قلبي و سكته مغزي عبارتند از: طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني ، 633٪ از مرگ و مير در ايران به دليل بيماري قلبي و 27٪ به دليل بيماري مغزي است و سن بروز اين بيماري ها در سال هاي اخير كاهش يافته است. .

منبع :https://d77.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.