دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مشخصات تلويزيون 65 اينچ Sony 65Z9F Master (بخش دوم)

به مجله تخصصي لوازم برقي و خانگي مدرن خوش آمديد

مشخصات تلويزيون 65 اينچ Sony 65Z9F Master (بخش دوم)

۱۱۶ بازديد

سيستم مديرت كابل

سيستم مديريت كابل در واقع بخشي از تلويزيون مي باشد كه وظيفه پنهان سازي كابل هاي پشت تلويزيون در راستاي مرتب تر و تميزتر ديده شدن تلويزيون را داراست. اين تلويزيون به دليل قاب باريك آلومينيومي، ضخامت بسيار كم با قابليت پنهان كردن كابل، طراحي برازنده اي دارد و به معناي واقعي كلمه به محيطي كه قرار است در آن قرار داده شود، شخصيت مي بخشد.

ويژگي هاي بصري

پنل اين تلويزيون از نوع LED با بك لايت Direct LED يا همان ال اي دي مستقيم مي باشد و رزولوشني برابر با 3840x2160 پيكسل را داراست كه اصطلاحا به آن  4Kمي گويند. البته شايد استفاده از پنل LED در اين تلويزيون شما را به اين شك بيندازد كه تلويزيون مذكور ممكن است در رابطه با كنتراست و نمايش رنگ مشكي عميق با مشكل رو به رو باشد، ليكن بايد بدانيد كه اين امر به هيچ وجه صحت ندارد؛ بلكه سوني در اين پرچمدار خود، با استفاده از تكنيك ها و تكنولوژي هاي گوناگون، كيفيت تصوير خروجي را بسيار ارتقاء بخشيده است.

لذا به جرات مي توان ادعا كرد كه اين محصول با وجود بهره گيري از پنل LED، هيچ گونه كاستي و كمبودي نسبت به پنل هاي اولد نداشته و قادر است كه كيفيتي برابر با كيفيت اين پنل ها را، هم در زمينه كنتراست و هم در رابطه با نمايش رنگ سياه عميق به شما ارائه نمايد. بهره گيري از آخرين تكنولوژي هاي روز جهان در زمينه افزايش كنتراست تصوير سبب شده است كه عملكرد تلويزيون ياد شده در رابطه با تقويت و ارائه كنتراست بسيار بالا و مثال زدني باشد. شايان ذكر است كه اين پرچمدار مطرح سوني نيز از نمايشگر TRILUMINOS كه انحصارا متعلق به تلويزيون هاي سوني مي باشد، برخوردار است.

پردازنده تصاوير

پردازنده انحصاري تمامي پرچمداران سري مستر امسال سوني، تراشه پر قدرت X1 Ultimate مي باشد. اين چيپست در واقع آخرين دستاورد از سري خود بوده و براساس ادعاي سوني، تنها مختص و منحصر به اين سري از تلويزيون هاي اين كمپاني طراحي و ساخته شده است.

از جمله مزايايي كه اين پردازنده پر قدرت براي اين سري از دستگاه هاي سوني به ارمغان آورده است، مي توان به پاسخ دهي بسيار سريع و تقريبا آني پنل و نيز ارائه تصاوير پر نور با جزئيات بيشتر و دقيق تر اشاره نمود كه نهايتا سبب مي شود تلويزيون مذكور كاملا مناسب تماشاي محتواي HDR باشد .از ديگر امكانات جالب و كاربردي قابل پشتيباني توسط اين پردازنده مي توانيم به قابليت پردازش و نمايش جزئيات دقيق تر با استفاده از تجزيه و تحليل مبتني بر شي، يك سيستم كاليبراسيون خودكار با استفاده از نرم افزار كالمن و پشتيباني از يك ويژگي جديد با نام Netflix Calibrated Mode اشاره كنيم.

هم چنين با توجه به قدرت پردازش فوق العاده زياد پردازنده ياد شده، Z9F به سادگي قادر است كه فناوري هاي مرتبط مانند Super Resolution را كه بر اساس Object مي باشد و نيز ريمسترينگ مبتني بر شي HDR و ... را پشتيباني كند كه نهايتا موجب نمايش عالي حركات، ارائه رنگ هاي بهتر، تسلط HDR با كيفيت بالا و به طور كلي ارائه بهتر هر نوع محتويي مي گردد. از اين رو تمامي تصاوير نمايش داده شده توسط پنل اين تلويزيون به نوعي واقع بينانه و كاملا نزديك به تصاوير طبيعي خواهند بود. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.