چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

7 فروشگاه برتر محصولات كولرگازي 18000 اجنرال پنجره اي

به مجله تخصصي لوازم برقي و خانگي مدرن خوش آمديد

7 فروشگاه برتر محصولات كولرگازي 18000 اجنرال پنجره اي

۱۳۹ بازديد

كولرگازي 18000 اجنرال پنجره اي به عنوان يكي از محبوب‌ترين سيستمهاي خنك كننده در نظر گرفته مي‌شوند كه با پيشرفت تكنولوژي در انواع و اندازه‌هاي مختلف از سيستم‌هاي تهويه مطبوع بزرگ مركزي گرفته تا سيستم‌هاي تهويه مطبوع پنجره و مدل‌هاي كوچك قابل حمل مي‌توان مشاهده كرد. داشتن سيستم تهويه مناسب در روزهاي گرم سال يك نعمت است! همه اين مدل‌ها به طور كلي براي ايجاد تهويه مطبوع با تهويه مطبوع داراي همان اجزاي يكسان هستند. در همين حال، تهويه هوا پنجره به عنوان يكي از قديمي‌ترين انواع تهويه هوا به دليل برخي از ويژگي‌هاي آن، همچنان در بين مصرف كنندگان محبوب است.

كولرگازي 18000 اجنرال پنجره اي و نمونه‌هاي اوليه آن به سال 1930 باز مي‌گردد، زماني كه شركت آمريكايي گيبسون شروع به توليد نمونه‌هاي اوليه كرد.. سيستم‌هاي تهويه مطبوع غير پنجره‌اي محبوبيت خود را در طول سال‌ها حفظ كرده و با اضافه كردن چند ويژگي مناسب براي محيط‌هاي كوچك بهينه شده‌اند. در ادامه مطلب با بررسي كامل تهويه هوا پنجره، نحوه كاركرد آن، بيان مشكلات متداول اين نوع سيستم تهويه و همچنين چگونگي انتخاب كولر گازي پنجره‌اي در خدمت شما خواهيم بود.

معرفي كولرگازي 18000 اجنرال پنجره اي

كولرگازي 18000 اجنرال پنجره اي مجموعه كاملي از كليه اجزاي تهويه هوا است كه به طور طبيعي در فضايي يكپارچه از فلز يا پلاستيك قرار دارد، از اين رو به آن تهويه مطبوع واحد نيز گفته مي‌شود. محل استقرار آن معمولاً روي پنجره‌ها و در بعضي موارد قسمت مشخصي از ديوار ساختمان است. پس از نصب و سوار شدن بر روي ديوار، دو قسمت جلوي اتاق و پانل پشتي كه به قسمت بيروني ساختمان قرار دارد، مشخص مي‌شود. هواي گرم اتاق با كمك فن‌هاي داخلي كولر گازي از يك طرف وارد مي‌شود و در حين عملياتي كه در كندانسور صورت مي‌گيرد، آن را خنك كرده و آن را درون خانه باز مي‌گرداند و گرماي توليد شده توسط اين فرآيند نيز حاصل مي‌شود.

همانطور كه گفته شد پنل جلوي تهويه هوا پنجره بخشي از آن است كه در داخل اتاق قرار دارد و داراي رابط كاربري الكترونيكي يا مكانيكي است. سيستم‌هاي تهويه مطبوع قديمي‌تر داراي رابط مكانيكي بودند كه با چرخاندن بخشي از آن مي‌توانيم تهويه هوا را در چند حالت ثابت مانند روشن / خاموش و سه گزينه سرماخوردگي كم، متوسط و زياد قرار دهيم. سيستم‌هاي تهويه مطبوع جديدتر داراي سيستم كنترل الكترونيكي از راه دور يا صفحه لمسي هستند كه مي‌توانيد علاوه بر تنظيم سرد مانند فن يا FAN، خشك يا خشك، خودكار يا AUTO، از صفحه نمايش ديجيتال در اينجا براي تنظيم وضعيت تهويه هوا در چندين حالت مختلف استفاده كنيد.

اجزاي تشكيل‌دهنده كولر گازي پنجره‌اي

اجزاي تشكيل‌دهنده پنل جلويي يا داخلي

-اواپوراتور (Evaporator)

 اين معادل چيزي است كه در سيستم تهويه مطبوع اسپليت يا دو تكه در يك ساختمان مشاهده مي‌كنيد. اواپراتور معمولاً به صورت لوله‌هاي پيچ خورده ديده مي‌شود كه در آن مبرد گرما خود را از دست مي‌دهد و سرد مي‌شود و در آخر اين هواي خنك وارد اتاق مي‌شود.

-فن دمنده (Fan Blower)

وظيفه آن انتقال و تخليه هواي خنك و سرد از اواپراتور به اتاق است و از طرفداران گريز از مركز يا گريز از مركز است.

-لوله مويي (Capillary Tube)

در كولرگازي 18000 اجنرال به عنوان عامل گسترش و كنترل جريان مبرد شناخته مي‌شود. به اين ترتيب مبرد از فشار دهنده بسيار زياد و در حالت مايع از كندانسور به لوله مو فرستاده مي‌شود. در هنگام عبور، با تبديل مبرد به حالت گاز مايع، فشار آن تا يك پنجم كاهش مي‌يابد و در نتيجه دماي آن تقريباً به صفر درجه مي‌رسد و به لوله‌هاي تبخير كننده ارسال مي‌شود.

-سيم پيچ يا كويل خنك‌كننده (Cooling Coil)

 كويل خنك كننده مكاني است كه تبادل گرما بين مبرد و جريان هوا صورت مي‌گيرد و نوعي مبدل حرارتي كولر گازي محسوب مي‌شود. يك فيلتر هوا معمولاً روي كويل هاي خنك كننده نصب مي‌شود.

-پنل تنظيمات (Operation Panel)

 همان‌طور كه بيان شد پنل تنظيمات كولرگازي 18000 اجنرال مي‌تواند بر دو نوع الكترونيكي يا مكانيكي باشد. مدل الكترونيكي شامل صفحه‌نمايش و پنل لمسي به همراه ريموت كنترل است و مدل مكانيكي داراي ولوم با قابليت چرخش براي تنظيم مقدار سرما و يا خاموش و روشن كردن سيستم است.

 -فيلتر خشك كن (Filter Drier)

 وظيفه آن حذف رطوبت از اجزاي درون كولر گازي به منظور جلوگيري از زنگ‌زدگي، يخ‌زدگي و مسدود شدن مسير جريان گاز مبرد است.

-سيني تخليه (Drain Pan)

محل جمع‌آوري آب حاصل ميعانات گازي كويل خنك‌كننده است كه بر اثر نيروي جاذبه به سمت پنل بيروني فرستاده شده و از آن تخليه مي‌شود.

 

سايت مرجع:

https://topfroosh.com/ogeneral-split-wall-mount/split-ogeneral-18000

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.