سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مشخصات تلويزيون 65 اينچ Sony 65Z9F Master (بخش سوم)

به مجله تخصصي لوازم برقي و خانگي مدرن خوش آمديد

مشخصات تلويزيون 65 اينچ Sony 65Z9F Master (بخش سوم)

۸۹ بازديد

زاويه ديد

زاويه ديد يكي از عوامل مهمي است كه همواره در انتخاب و خريد تلويزيون هاي LCD مطرح بوده است. مخصوصا براي آن دسته از مخاطبين كه عادت دارند در هنگام تماشاي تلويزيون جا به جا شوند و يا از تلويزيون در محيطهاي بزرگي همچون سالن پذيرايي يا ديگر محيطهاي بزرگ بهره بگيرند كه افراد در آن، از زواياي گوناگون به تصاوير تلويزيون نگاه خواهند كرد. قابليتي كه سوني در تلويزيون ياد شده، براي تامين اين نياز تدارك ديده است با عنوان تكنولوژي X-Wide Angle شناخته مي شود. اين فناوري به مخاطب اجازه مي دهد كه تصاوير خروجي از نمايشگر TRILUMINOS اين وسيله را از هر زاويه دلخواه، بدون اينكه تغيير محسوسي در كيفيت و ماهيت رنگ هاي به نمايش درآمده ايجاد شود، به تماشا بنشيند.

كنتراست تصوير

همان طور كه در بالا نيز اشاره نموديم، سوني تكنولوژي هاي بسياري را در اين تلويزيون خود به خدمت گرفته است تا وسيله مذكور قادر شود كه كنتراستي بسيار فراتر از يك LED معمولي را ارائه نموده و مخاطبين قادر باشند كه حتي تصاوير صحنه هاي بسيار تاريك را با رنگ هاي سياه عميق و وضوحي بالا به تماشا بنشينند. تكنولوژي X-tended Dynamic Range™ PRO گنجانده شده در اين تلويزيون سبب خواهد شد كه صحنه هاي تاريك، تيره تر و درخشان تر ديده شود و در كل تجربه بصري شما ارتقاء چشم گيري پيدا كند.

از ديگر فناوري هاي مرتبط با كنتراست كه در اين محصول ژاپني ها شاهد ارائه آن هستيم، مي توانيم به تكنولوژي X-Motion Clarity ™ اشاره نماييم كه نقش صاف كردن حركات سريع را ايفا كرده و تصاوير متحرك را كنترل مي نمايد تا از هر گونه تاري و حالت بلوري حتي در صحنه هاي بسيار سريع جلوگيري به عمل آيد و تصاوير از هر گونه افت و خيز و كاهش روشنايي مبرا بمانند.

قابليت ارتقاء كيفيت محتوا

Sony 65Z9F Master افزون بر موتور پردازشگر اصلي تصوير خود يعني X1 Ultimate از يك موتور پردازشي ديگر تحت عنوان X-Reality PRO نيز بهره مي گيرد. وظيفه اين پردازنده دوم، ارتقاء تصاوير و محتواي با كيفيت پايين تر به محتواي با كيفيت 4K مي باشد. اين عمل در واقع با بهره گيري از الگوريتم نرم افزاري كه به صورت پيش فرض و براي شفاف تر نمودن اين تصاوير، در اين پردازشگر تعبيه شده است صورت مي پذيرد. لذا با استفاده از اين ويژگي كاربران اين تلويزيون هيچ گونه مشكلي در رابطه با كمبود محتواي 4K نخواهند داشت و قادر خواهند بود كه حتي كانال هاي تلويزيوني را نيز با كيفيتي بسيار فراتر از چيزي كه از منبع پخش مي شود، تماشا نمايند.

ويژگي هاي صوتي

همانند بيشتر تلويزيون هايي كه امروزه در سطح بازار به چشم مي خورند، اين مدل نيز از دو بلندگوي 10 واتي كه مجموعا قدرتي برابر با 20 وات را توليد مي كنند، بهره مي جويد. لازم به افزودن است كه سوني در اين بخش نيز از فناوري هاي بسياري بهره گرفته است. فناوري هايي كه سبب مي شوند اين تلويزيون در زمينه صوت نيز عملكردي بسيار خوب و مفيد را به عرصه نمايش درآورد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.