جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مشخصات تلويزيون 65 اينچ Sony 65Z9F Master (بخش پاياني)

به مجله تخصصي لوازم برقي و خانگي مدرن خوش آمديد

مشخصات تلويزيون 65 اينچ Sony 65Z9F Master (بخش پاياني)

۸۶ بازديد

سيستم عامل

اين تلويزيون نيز دقيقا مشابه ديگر هم سري هاي خود از سيستم عامل اندرويد به عنوان پلتفرم بهره مي جويد. گفتني است كه سيستم عامل استفاده شده در اين تلويزيون نيز دقيقا همانند برادر هم سري اش، يعني A9F اندرويد ورژن 8 يا همان Android OREO مي باشد. بي شك بسياري از شما با قابليت ها و قدرت بالا و محبوبيت سيستم عامل اندرويد كاملا آشنا هستيد و نياز چنداني به توضيح در رابطه با آن نيست، ليكن بايد اشاره نمود كه قابليت هاي هوشمند اين تلويزيون در واقع پله اي است فراتر از آن چه قبل تر از اين در محصولات سوني شاهد بوديم كه در كنار چيپست به روز و قوي آن، تجربه اي فوق العاده را در اختيار شما قرار خواهد داد.

در كل به علت قدرت و كشش بالايي كه چيپست اين محصول دارد، تلويزيون ياد شده قادر است تجربه اي فوق العاده از امكانات گوناگون و به روز را با سرعتي باور نكردني و پاسخگويي آني پلتفورم در اختيار شما قرار دهد. همچنين رابط كاربري اين مدل نيز ارتقاء يافته تر از مدل هاي پيشين بوده و منوها، ميانبرها و قابليت هاي كاربردي و... در جايگاه بسيار بهتري نسبت به نمونه هاي قبلي جاي داده شده اند.

شايان توجه است كه اين سيستم عامل ( همانند اكثر سيستم عامل هاي هوشمند ديگر ) با اتصال به اينترنت، شما را قادر خواهد كرد كه انواع اپليكيشن ها و بازي ها را بر اساس نياز و علايق خود بر روي گوشي خود نصب نموده و از استفاده آنها لذت ببريد. همچنين اين تلويزيون نيز با برخورداري از برنامه هاي مرورگر و نيز اپليكيشن هاي استريمينگ محتوا همچون Netflix و Amazon Prime و ... امكان دسترسي آني و استريمينگ تقريبا هر گونه محتوايي را مي دهد.

قابليت جستجوي صوتي

Voice Search يا همان جست و جوي صوتي، قابليتي است كه به كاربران اجازه مي دهد تلويزيون را با استفاده از دستورات صوتي كنترل نموده و فراميني همچون پخش يك فيلم يا اعلام وضعيت آب و هوا يا حتي جست و جوي يك عبارت در اينترنت را صادر نمايند. با بهره گيري از اين قابليت شما ديگر نياز نداريد كه با استفاده از كليدهاي روي ريموت كنترل وقت خود را براي تايپ كردن عبارت مورد نظر تلف كنيد، بلكه تنها كافي است كه دكمه مربوط به اين قابليت را نگه داشته و عبارت مورد نظر را به زبان بياورد، البته توجه داشته باشيد كه اين دستورات فعلا از زبان فارسي پشتيباني نمي نمايند.

پورت ها و درگاه ها

سوني در اين تلويزيون خود از 3 درگاه USB و 4 درگاه HDMI بهره جسته است كه با استفاده از اين دستگاه ها شما قادر خواهيد بود كه هر گونه وسيله جانبي را اعم از منبعي براي پخش محتوا يا منبعي براي ضبط آن را به تلويزيون متصل نموده و به تبادل و بهره گيري از هر گونه

محتوا و امكاني بپردازيد. لازم به اشاره است كه اين دو پورت معمولا پر كاربردترين ها و محبوب ترين ها دراين زمينه بوده و به ندرت پيش مي آيد كه شما به پورت ديگري نياز پيدا كنيد. با اين حال سوني تنها به ارائه اين پورت ها بسنده نكرده و اقدام به ارائه دو پورت كامپوزيت و يك پورت كامپوننت نيز نموده است تا شما قادر باشيد كه هر گونه پخش كننده اي كه از اين كابل ها بهره مي گيرد را نيز به تلويزيون خود متصل نماييد، البته تصاوير ورودي از اين پورت ها معمولا با كيفيت پايين تر SD و HD مي باشند. ليكن دارا بودن اين درگاه ها براي رفع نياز در مواقع ضرورت مي تواند بسيار كاربردي باشد.

درگاه مهم ديگري كه اين تلويزيون نيز بسان بسياري از تلويزيون هاي پيشرفته امروزي از آن بهره مي برد، پورت LAN يا همان درگاه اتصال به شبكه مي باشد. اين درگاه از اينرو مهم مي باشد كه به شما اين امكان را خواهد داد كه مودم خود را با استفاده از يك كابل تويست پير كه از سوكت هاي RJ45 بهره مي گيرد ( همان كابل شبكه كه براي اتصال مودم به رايانه استفاده مي كنيد )، تلويزيون مذكور را به اينترنت متصل نموده و از قابليت هاي متنوع آن لذت ببريد، البته گفتني است كه اين تلويزيون از امكان اتصال به شبكه بي سيم نيز برخوردار است كه سبب مي شود شما به ندرت نيازي به بهره گيري از يك كابل سخت افزاري داشته باشيد، اما با اين حال اين درگاه نيز مي تواند در موارد و شرايط بسيار، كاملا كاربردي و مفيد واقع شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.